Hvordan bli god i golf og få helsegevinster

Nå har jeg skrevet masse om golf, gode golfspillere, kjente golfbaner og så videre. Da er det på tide å snakke litt om noe som er noen enormt viktige sider ved golf, altså nytelsen og helseeffektene av denne sporten er utallige. Mange av de som driver med denne sporten i dag vil si at det er nettopp disse som gjør at de driver med nettopp golf. Det er en kjensgjerning det at for å klare å kose seg med noe er det ofte viktig å bli god i noe. Når det gjelder golf er det svært viktig fordi at det er veldig enkelt å skade seg hvis man ikke har fått teknikken noenlunde bra til.

Hvordan bli god i golf?

Mange ville nok svart at det å ta mange timer med en instruktør er svaret på dette spørsmålet. Samtidig vet vi at golf i dag ikke bare er en sport for de med masse penger, med at det også er mulig å bli god uten å investere enorme beløp i treningen. Da blir plutselig svaret over kun delvis riktig for noen, for selv de med råd til mange instruktørtimer, kan ikke kun basere seg på det. Det er faktisk du selv som må lære deg spillet og jobbe for å bli bedre.

Her vil jeg kort skrive litt om hva du selv må gjøre for å bli god i golf. I dag kan man finne veldig mye informasjon om det man lurer på på nett. Det er ofte veldig lurt å finne svar på spørsmål du måtte ha ved å bruke Google. Neste anbefaling er å ta den nye kunnskapen i bruk ved å trene på det. Jo fortere du kommer ut på banen og får praktisert det du har lest om eller sett i videoer, jo fortere vi det sitte. Videre er det viktig å bruke de vennene og bekjente du er omgitt på golfbanen. Her er det viktig å ikke være redd for å spørre. Hvis du ikke synes det er ille å tape, er det lurt å spille med de som er bedre enn deg. På denne måten vil du plukke opp en del underveis og ha en ekstra motivasjon for å bli bedre. Hvis du da ser at du vil trenge litt profesjonell hjelp, er det ingen skam å koste på seg noen instruktørtimer.

Hvordan bli god i golf?

Helsegevinster ved å spille golf

Vi kan snakke mye om hvor usunt det er å være inaktiv og i tillegg sitte mye innendørs. Ved å spille golf tilbringer du masse tid ute i naturen. En golfrunde kan ofte ta mange timer og det betyr mange kilometer med gåing. Pulsen øker til cirka 100 hjerteslag i minuttet når man spiller golf og variert terreng på golfbanen vil gjøre at man både får intervalltrening og muskeltrening. Man forbrenner gjerne mellom 1500 og 2500 kalorier per golfrunde. Hvis man i tillegg bærer eller drar golfbagen selv, vil det gi enda større helsemessig effekt. Kondisjonen vil bli mye bedre og mental helse vil få seg en positiv effekt, da vi vet at det å være ute og være fysisk aktiv er bra både for fysisk og psykisk helse.

Comments are closed.